Bekijk, voel en probeer en betaal pas later. Dat is het motto van AfterPay. Met deze betaalmethode in jouw webshop maak je shoppen nog leuker!
Jouw klanten bestellen hun favoriete item(s) en betalen pas binnen 14 dagen. Met de betaaldienst van AfterPay bied je een online winkelervaring die blij maakt en die vertrouwen wekt. Hierdoor bestellen jouw klanten meer en vaker items in jouw webshop en dat resulteert in meer conversie.
Snel naar de juist informatie
Afterpay, een korte introductie
Afterpay, een korte introductie
Facts
Categorie | Achteraf betalen |
Markt | Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk |
Aandeel | In Nederland wordt 2% van de online aankopen afgerekend via AfterPay |
Valuta | Euro |
Betaling | Indien geaccepteerd door AfterPay, is de betaling gegarandeerd |
Limiet | Eerste transactie € 150,-. Daarna merchant afhankelijk. |
Restitutie | Meerdere restituties per transactie mogelijk tot 100% van het orderbedrag + € 30,- |
Clearing | via PAY. |
Uitbetaalsnelheid | Wordt doorbetaald na ontvangst van AfterPay (dit regel je zelf met AfterPay) |
Facturatie kosten | via PAY. Je onderhandelt zelf met AfterPay de tarieven. Je houdt één factuur voor alle kosten van PAY. |
Status | Actief |
Expiretijd | 4 uren |
Betaaloptie ID | 739 |
2561 (Afterpay International) | |
Pakket | Beschikbaar in het Pioneer, Professional, Business en Corporate pakket |
Surcharging | Niet toegestaan |
Betaalscherm talen | Nederlands, Engels & Franstalig, optie tot autoForward mogelijk (geen Hosted Payment Page) indien alle aangeleverde data correct is. |
Contactgegevens
Neem contact op met de supportafdeling van AfterPay wanneer je vragen hebt over AfterPay of hoe je deze betaalmethode kunt aanbieden in jouw webshop. Voor specifieke vragen over een bestelling via AfterPay kan je jouw klanten vragen contact op te nemen met de klantenservice van AfterPay.
Contact | Merchants | Consumenten |
Telefoonnummer: | 020 - 7 230 230 | 020 - 7 230 230 |
E-mail: | support@afterpay.nl | klantenservice@afterpay.nl |
Limiet en check
Consumenten die via AfterPay een bestelling willen afrekenen, kunnen de eerste keer slechts een beperkt bedrag van € 150,- afrekenen. Voor vervolgbestellingen via AfterPay geldt een verhoogde limiet (afhankelijk van de merchant).
Activatie en uitbetaling
Voor de achteraf betaaloptie AfterPay heb je een account nodig. Zonder dit account kunnen wij geen transacties voor je verwerken. Neem hiervoor contact op met AfterPay via 020-7230230.
Belangrijk: wij kunnen jouw account pas activeren als de aansluitmail van AfterPay door onze support desk is ontvangen. Onze ambitie is de boarding van Afterpay accounts binnen 5 werkdagen te voltooien. Als er tijdens het testen fouten optreden kan de boarding langer duren.
Heeft onze support desk de aansluitmail ontvangen, dan stellen zij de aansluiting in en zorgen voor een succesvolle testtransactie. Daarna dragen wij de implementatie over aan de Supportdesk van AfterPay. Zij zorgen er samen met jou voor dat transacties vanuit jouw platform volgens de voorwaarden van AfterPay wordt gestart.
Let op! Heb je een nieuwe webshop of heb je voor een bestaande webshop een nieuwe verkooplocatie aangemaakt neem dan contact op met support@pay.nl. Wij moeten de aansluitgegevens van Afterpay dan naar de nieuwe verkooplocatie verhuizen. Pas na die migratie is Afterpay weer beschikbaar in jouw webshopimplementatie.
Overstappen naar PAY.
Het proces om over te stappen van een andere payment service provider naar PAY. is als volgt:
- De merchant dient een verzoek in bij AfterPay (via sales@afterpay.nl) om over te stappen naar PAY.
- Voor de overstap zal PAY. de merchant een nieuw contract laten tekenen
- Vervolgens zal AfterPay een nieuw contract maken en het ook door de merchant laten ondertekenen
- Zodra je het contract hebt ondertekend en opgestuurd, zal het implementation team van PAY. een nieuw account maken en de nodige gegevens delen met de merchant
- Het oude account zal vanwege potentiële refunds een aantal maanden actief blijven
- Het account wordt gesloten nadat er een finale uitbetaling heeft plaatsgevonden
Delayed Capturing (AfterPay)
Als een transactie geaccepteerd is door de kredietcheck van AfterPay dan verandert de status naar PAID. Dit komt omdat PAY. de capturing setting voor elke nieuwe aansluiting via PAY. standaard op "Direct na de credit check" instelt. Wil je niet automatisch capturen en heb je een Premium pakket neem dan contact op de met de support desk van PAY.
Maak je gebruik van een Professional pakket of hoger dan zijn de volgende settings mogelijk:
- Direct (na de credit check)
Dit is een standaard setting voor zowel Pioneer als Premium pakketten.
- Via losse actie (API of Admin)
-
Let op:Als een transactie geaccepteerd is door de kredietcheck van AfterPay dan verandert de status naar AUTHORIZE. Je dient transacties zelf handmatig (of via onze API) te capturen of te voiden (annuleren). Als je dit niet capturet dan vervalt de autorisatie automatisch na 14 dagen. Als je vertraagt wil leveren met de garantie dat de transactie gecaptured wordt, verzoek dan tot een wijziging naar één van onderstaande settings.
- Automatisch na 1 dagen
- Automatisch na 2 dagen
- Automatisch na 3 dagen
- Automatisch na 4 dagen
- Automatisch na 5 dagen
- Automatisch na 6 dagen
- Automatisch na 7 dagen
- Automatisch na 8 dagen
- Automatisch na 9 dagen
- Automatisch na 10 dagen
- Automatisch na 11 dagen
- Automatisch na 12 dagen
- Automatisch na 13 dagen
Let op! je kan de bovenstaande settings niet zelf wijzigen in het Admin Panel van PAY. Wij beheren deze settings voor jou. Heb je een Premium pakket en wil je gebruik maken van een afwijkende capturing neem dan contact op met de PAY. support desk.
Restituties
Het is mogelijk om orders rechtstreeks vanuit PAY. terug te boeken op het AfterPay account.
Je kan meerdere restituties per transactie uitvoeren. Het maximale bedrag dat kan worden terugbetaald aan een eindgebruiker is 100% van het originele orderbedrag
Externe restitutie
Vanaf het Professional pakket is het ook mogelijk om een externe restitutie aan te maken. Deze is niet gelinkt aan de originele transactie maar komt als een losse restitutie in het Admin Panel te staan. Vanzelfsprekend dien je dan wel over het IBAN nummer en de naam van de rekeninghouder te beschikken.
Betaalscherm
Het AfterPay betaalscherm is responsive, accepteert betalingen in euro's en is beschikbaar in de volgende talen:
- Nederlands
- Engels
- Frans
Optimize settings
Hieronder vind je een overzicht van de payment settings voor AfterPay en voor welke pakketten deze payment settings geactiveerd kunnen worden.
Settings | Pioneer | Professional | Business | Uitleg | Opties |
---|---|---|---|---|---|
Capturemoment | Via de capture wordt de autorisatie van AfterPay omgezet in een daadwerkelijke betaalverplichting. Dit kan direct, binnen een bepaalde tijd of separaat via de Admin of de API. | Als je geen capture uitvoert, vervalt de garantie op uitbetalen (-1 is een losse actie, 0: direct, > 0: aantal dagen). |
|||
Datashare | Via de datashare deel je met de betaaloptie eerdere betaalervaringen van jouw klant op basis van een anonieme indicator (-10 tot +10) waardoor je fraude kan verlagen en de acceptatieratio kunt verhogen. | Geen data delen. Verstuur bij het laden van de betaalopties al klantdata. Let op: AfterPay moet hier toestemming voor geven bij de boarding. |
Legenda | Beschrijving |
Wijzigbaar door de merchant. | |
Wijzigbaar door PAY. of AfterPay. | |
Niet wijzigbaar. |
Categorieën
Je kan de betaaloptie AfterPay gebruiken als jouw webshop / verkooplocatie in één van de onderstaande categorieën valt.
ID | Naam |
---|---|
20 | Abonnementen (leden service) |
73 | Auto & Motor (onderdelen) |
21 | Baby & Kids |
22 | Beauty & Wellness |
6 | Boeken, Tijdschriften & DVD's |
23 | Cadeaus & Kaarten |
52 | Consumenten aankopen (gemiddelde bestelwaarde) |
64 | Crowdfunding, peer-to-peer platforms voor lenen of betalen |
40 | Crypto currency |
85 | Deal websites (daily offers & specials) |
43 | Dieren & Toebehoren |
1 | Digitaal entertainment (volwassenen) |
55 | Digitale producten (software, downloads) |
32 | Educatie & Training |
4 | Elektronica |
46 | Enkel op advies van PAY: speciale cosumenten producten |
25 | Eten & Drinken |
26 | Fashion, Kleding & Schoenen |
27 | Gadgets |
82 | Geestverruimende producten (legaal) |
24 | Gezondheid |
28 | Goede doelen (ANBI status) |
61 | Handelaren in edelmetalen en diamanten |
30 | Horloges & Juwelen |
29 | Huis & Inrichting |
31 | Muziek, Films & Games |
76 | Parkeren inclusief reserveren |
34 | Speelgoed |
5 | Sieraden & Accessoires |
35 | Sport & Vrije tijd |
79 | Tabak & E-sigaretten |
7 | Toegangsbewijzen (ticketing) |
33 | Tuin & Gereedschap |
36 | Vakantie & Reizen |
37 | Warenhuizen |
Afbeeldingen
Indien je het logo van Afterpay op jouw pagina wilt weergeven, download deze dan via de site van Afterpay