Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Acceptatiebeleid en voorwaarden

Pay. biedt haar diensten aan start-ups, MKB’s en multinationals. Ons doel is om jou te ondersteunen bij het succesvol runnen van jouw (online) onderneming. Tegelijkertijd zijn wij een commercieel bedrijf: onze tijd is, net als die van jou, beperkt. Daarom kunnen wij helaas niet elke aanvraag accepteren.

Wij maken hierbij een afweging tussen:

  • De tijd en middelen die wij moeten investeren om onze diensten te bieden.

  • De vergoeding die wij hiervoor ontvangen.

Hierdoor geldt:

  • Startende ondernemers kunnen het gratis Pioneer pakket gebruiken, vaak zonder uitgebreide ondersteuning.

  • Complexere ondernemingen met intensieve ondersteuning worden beoordeeld op hun financiële businesscase.

  • Gratis pakket aanvragen kunnen worden geweigerd als de benodigde transacties voor ondersteuning te laag zijn.

  • Een upgrade naar een betaald pakket kan in dat geval een optie zijn.


Zekerheid voor jouw klanten

Pay. biedt garanties en ondersteuning om consumenten te beschermen:

  • Correcte en tijdige levering van bestellingen

  • Monitoring van klachten of disputen

  • Tot 50% schadeloosstelling via ons garantiefonds bij opzettelijke niet-levering

Tip: Om deze garanties te bieden, vragen wij vaak meer bewijs van jouw bedrijfsvoering, zoals inkoopfacturen of dropshipmentovereenkomsten.

Belangrijk: Niet aanleveren van de gevraagde documenten betekent dat wij jouw aanvraag niet kunnen accepteren. Je kunt de aanvraag te allen tijde intrekken.



Cherrypicking van betaalopties

Wij verwerken een gezonde mix van betaalmethoden om risico’s te beperken en transacties te vergelijken binnen jouw branche.

Wij kunnen meestal niet accepteren als jouw onderneming:

  • Alleen Riverty, Klarna, Alipay of WeChat Pay gebruikt

  • Alleen creditcards accepteert

  • Geen iDEAL of Bancontact gebruikt bij een BeNeLux-doelgroep


Compliance & Risk

Soms kunnen wij de documentatie onvoldoende verifiëren of brengen bepaalde ondernemingen te hoge financiële risico’s met zich mee.

  • Afwijzing betekent niet automatisch dat je niet voldoet aan wet- en regelgeving

  • Objectieve en subjectieve indicatoren kunnen leiden tot beëindiging van de samenwerking

  • PAY. behoudt zich het recht voor een overeenkomst te beëindigen zonder opgaaf van reden

Let op: Wij discrimineren nooit op basis van persoonlijke kenmerken, maar bepaalde partijen kunnen op een zwarte lijst geplaatst worden. Dit kan vooraf of tijdens het contract plaatsvinden, met inachtneming van de opzegtermijn.


Niet akkoord met afwijzing

Ben je het niet eens met een afwijzing? Stuur een e-mail naar: boarding@pay.nl

  • Vermeld jouw merchantcode

  • Geef aan waarom je denkt dat de afwijzing onterecht is

Je aanvraag wordt opnieuw beoordeeld en je ontvangt binnen 3 werkdagen per e-mail een reactie.


Uitbetaling van gelden

Indien jouw aanvraag wordt afgewezen of de samenwerking wordt beëindigd:

  • Worden de beschikbare gelden meestal uitgekeerd naar jouw rekening

  • Tijdelijke borg of bevriezing kan worden afgesproken

  • Bij vermoeden van fraude of misbruik kan PAY. betalingen terugstorten naar consumenten via een Rollback.