Verwerkingstijden documenten
Pay. hanteert een risico-gebaseerde aanpak voor de identificatie van de onderneming en haar betrokken personen.
Om een onderneming aan te sluiten bij PAY., is het noodzakelijk dat alle gevraagde documenten correct worden aangeleverd. De controle van deze documenten gebeurt door verschillende teams en via geautomatiseerde API’s, waardoor er een verwerkingstijd per document geldt.
Bij een relatief eenvoudige organisatiestructuur en een laagrisico-aanbod kunnen de meeste ondernemingen binnen enkele uren na aanlevering van de documenten al worden geactiveerd. Indien de informatie onjuist, verlopen, onvolledig of onduidelijk is, vertraagt dit het proces aanzienlijk. In dat geval dien je de gevraagde gegevens opnieuw aan te leveren en kunnen er aanvullende vragen volgen. In sommige gevallen kan PAY. besluiten de diensten niet aan te bieden op basis van de aangeleverde informatie.
Het aanleveren van alle gevraagde documenten neemt doorgaans ongeveer 15 minuten in beslag.
Gemiddelde doorlooptijd
- 
Binnen 1 werkdag: eenvoudige onderneming
 - 
Binnen 3 werkdagen: complexere organisatiestructuur
 - 
Binnen 14 dagen: verhoogd risico aanbod
 
Gevraagde documenten en verwerkingstijden
| Gevraagde documenten | Verwerkingstijd | 
|---|---|
| SEPA Clearing form | 24 uur (1 werkdag) | 
| Kopie legitimatiebewijs | 24 uur (1 werkdag) | 
| Bewijs adres | 24 uur (1 werkdag) | 
| Overeenkomst | 24 uur (1 werkdag) | 
| KVK-uittreksel | 24 uur (1 werkdag) | 
| UBO-formulier | 24 uur (1 werkdag) | 
| Bewijs vestigingsadres | 24 uur (1 werkdag) | 
| Addendum | 72 uur (3 werkdagen) |